Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Riemel, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Výsledné hodnoty porovnat se srovnatelným vznětovým motorem a tím ověřit jeho případnou funkčnost. V úvodu práce je uveden vznětový motor, jeho základní využití, princip funkce a popis jeho hlavních částí. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část obsahuje popis výpočtu se související grafikou, druhá výpočtovou přílohu, ve které jsou výpočty termodynamického cyklu, sil působících na pístní skupinu, pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky výpočtu.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového vznětového motoru
Zarambukas, Michalis ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce je pro zadaný pětiválcový naftový motor spočítat geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky a poté porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Dalším krokem je provést výpočet termodynamického cyklu a výsledek zakreslit do p-V diagramu. Výpočet síly působící na píst, který zahrnuje návrh základních rozměrů pístu a pístního čepu, z toho vyplývající hmotnost pístní skupiny, následné maximální zrychlení a setrvačná síla pístní skupiny, výpočet měrného tlaku, napětí v pístním čepu. Stanovení základních rozměrů ojnice a materiálové vlastnosti oka ojnice a bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v důsledku setrvačných sil od tlaku plynů a bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je popsán dieselový motor od jeho vzniku přes princip činnosti, až k jeho uplatnění ve společnosti. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Ideální cykly spalovacích motorů
Kertész, Tibor ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá shrnutím základných teoretických poznatků ideálních termodynamických oběhů a vytvořit jejich matematické modely v Matlabu pro výpočet a vykreslení diagramů jednotlivých cyklů. Na základě vypočtených hodnot bylo možné porovnat jednotlivé oběhy mezi sebou.
Stirlingův cyklus
Veselý, Milan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce byla zaměřena na porovnání ideálních termodynamických cyklů klasických i alternativních pohonů, jejich výpočet, určení jednotlivých účinnosti, vykreslení p-V a T-S diagramů s bližším přihlédnutím na Stirlingův cyklus.
Hnací ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Parchański, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je spočítat pro zadaný čtyřválcový benzínový motor geometrické, termodynamické a provozní parametry a následně vypočtené hodnoty porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Provést výpočet termodynamického cyklu modelováním pracovního oběhu a nakreslit p-V diagram, stanovení základních rozměrů pístu a pístního čepu, stanovení setrvačných sil působících na pístní skupinu, výpočet měrného tlaku a napětí u pístního čepu, stanovení základních rozměrů ojnice, výpočet napětí v oku ojnice v důsledku ohřevu bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v oku ojnice v důsledku setrvačných sil a od tlaků plynů a určit bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je naznačen princip činnosti zážehového motoru a nastíněn nejčastější princip zvyšování výkonu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Pístový parní motor
Hrbáček, Jaroslav ; Novotný, Zdeněk (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech využití pístového parního motoru (později pouze PM) v malých výtopnách, kotelnách a redukčních stanicích. Konkrétně je zde proveden termodynamický návrh parního motoru pro zadané parametry mechanického výkonu 20 kW, otáček 1500 1/min, vstupního tlaku páry 1,5 MPa a teplotě v kondenzátoru stroje 105 °C. Jsou zde navrženy hlavní konstrukční segmenty PM se zaměřením na systémy rozvodu páry. Pro stanovení tvaru pracovního diagramu PM (p-V diagram), byl vytvořen v tabulkovém editoru Excel podpůrný program, ze kterého vychází stanovení zdvihového objemu motoru a návrh hlavních rozměrů.
Ideální oběhy tepelných strojů
Matuška, Petr ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Úkolem této práce bylo shrnout základní teoretické poznatky ideálních termodynamických oběhů tepelných strojů a vytvořit jejich matematické modely pro výpočet a vykreslení diagramů jednotlivých cyklů. Na základě zjištěných infomací a provedených výpočtů bylo pak možné porovnat jednotlivé oběhy mezi sebou.
Návrh nastavitelného předstihu pro zkušební motor Subaru Robin EH34
Gášek, Martin ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukcí mechanismu stavitelné-ho předstihu pro motor Subaru Robin EH34, jež je součástí experimentální stanice TecQuipment TD301. V úvodu dává přehled o základní teorii spojené s vlivem bodu zážehu na chod motoru. Popisuje postup při určování hodnoty předstihu a měření zkoumaných charakteristik. Věnuje se výrobě součástí mechanismu a jeho montáži. V závěrečné části je provedeno srovnání p-V a p- diagramů pro různá nastavení předstihu, jež byly s jeho pomocí získány. Rovněž je experimentálně ověřen vliv bodu zážehu na průběh výkonu v celém rozsahu otáček.
Porovnání tradičních a netradičních oběhů tepelných motorů
Dobiáš, Ladislav ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje termodynamické oběhy čtyřdobého zážehového a vznětového motoru, Wankelova motoru a dvoudobého zážehového motoru. Na základě zjištěných informací je provedeno srovnání termické účinnosti jednotlivých motorů s čtyřdobým zážehovým motorem v T-S diagramech. Dále se zde věnuje Atkinsonovu cyklu a jeho využití v praxi. Poslední část práce se zabývá konstrukcemi variabilního kompresního poměru použitých ve vývoji moderních motorů.
Matematické aspekty Van der Waalsovy rovnice
HÁNA, Jiří
Tato práce se zabývá kubickými rovnicemi a jejich aplikací ve fyzice. V první části jsou objasněny některé základní pojmy, které jsou poté využity v navazující kapitole, která se zabývá řešením kubických rovnic za pomoci analytických a numerických metod. Třetí část práce uvádí Van der Waalsovu rovnici, ukazuje možnosti výpočtu kritických hodnot tlaku, termodynamické teploty a molárního objemu a také tvorbu p-v diagramu za pomoci počítače. Poslední část práce je zaměřena na návrh učebního celku na téma této práce pomocí konceptu STEM. V této části jsou také uvedeny zajímavé křivky na termodynamické ploše a ukázány výhody přístupu STEM.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.